Thursday, February 19, 2009
~catur bestari lagi~
hmmm... a few days ago, masa baru balik dari ngeteh bsama kengkawan di pukul satu pagi yg bening, singgah kat 7eleven beli bebarang sket. tepi 7eleven tu ada KFC. lepak2 jap tunggu member2 beli barang gak terpandang le banner pertandingan catur bestari peringkat daerah rome. rasa mcm malas dah nak main catur bestari akibat kekalahan n kecaman yg hebat dari encik zam tapi tetiba rasa mcm nak join le plak. so abaikan je la n balik umah siap tulis dalam buku catatan harian utk register as pemain di pertandingan tu. keesokkan harinya aku bz, tersangat le bznya n langsung x sempat nak g KFC tu but fortunately aku ada nombor tepon cik suati (assistant manager KFC tu yg bertahi lalat yg cukup sweeeeeeeeet) so tepon mengkompomkan penyertaan. sib baik le cik tu da biasa dikontek oleh aku diluar waktu pejabat..hihihi.. day after dat, that is yesterday, ada meeting plak kat pejabat.. dari kul 830 sampai kul 5.. pening da gue cane nak join game tu.. risik punya risik upanya sampai tengahari je.. legaaaaaa... kerap tul meeting lately n tiap kali meeting asik benda2 yg sama ja.. cerita pengalaman, cerita pemantauan, cite skolah sana, cite skolah sini.. serabutz arrrr.. sib baik le ada teman utk bergosip, menganyam ketupat dan bergurau senda.. :P thanks ea.. (but sowi network slalu poyo kat PPD tu) da abis meeting tu, nearly 2, terus g KFC sebab game start kul 3. lepaks KFC dulu sambil mengwifi n dibanja oleh cik suati, tunggu contestant lain sume datang, rejister n ready to roll the dice.. ada 2 table game.. satu table 4 orang n kat table aku tu sekali tengok aku da tau 2 daripada player da penah main. aku plak wat poyo je mcm tak penah tengok pun game board tu.siap berlakon cakap "ingatkan main catur yg ada king n queen tu".. kikiki... table aku 3 lelaki n sorang gal.. gal tu keja felisa kosmetik kat area2 tu gak, siap ngan uniform lagi.. karannnnn... so kitorang pun start le main n once start aku mula serius, concentrate n fight.. pusingan awal tu kurang sket le luck but once da masuk laluan bisnes tijarah n bisnes jihad i'm gettin lucky. sorang dari mamat tu da detect yg aku ada exp main catur bestari tu so dia pun da mula fight. cian kat awek tu le tkial2 nak follow kitorang yg da start main laju. mcm biasa aku gunakan strategi jadi ah long, banyak jadi ah long, kasik pinjam sama player yg kurang berduit n pastu kena bayar lebey la.. hihihi.. duit tak penah aku biarkan banyak, once ada je sattlekan hutang bank n beli aset. kalau main ngan org lain sah diorang akan kata aku takde duit tapi aset gue banyak dalam bank.. after 2 jam main, masa pun tamat n kitorang pun start utk tutup akaun. cash kat tangan aku? sejuta 6 atus ribu lebey je.. player yg mengikut rapat tu plak 5 juta lebey. awek tu sejuta lebey n sowang lagi mamat tu 3 juta lebey.. da start senyum diorang tu sebab duit aku sket.. siot je... cit..da abis kira duit, kira aset plak.. mamat tu ada aset 6 juta so campur cash dia 5 juta lebey jadi le 11 juta lebey. kira ok le tu dia nyer performance.. mamat sorang lagi tu plak 8 juta lebih bila campur semua n awek tu 3 juta je bila campur semua.. aku nyer aset ada 19 juta tapi ada hutang ngan bank lagi 1.5 juta. tolak le n total semuanya campur cash gue dapat 19 juta lebey sket je.. i win :) ehehehehe... bengkek le jugak mamat dorang tu n table satu lagi tepi kitorang tu terus tak perform. pastu diorang tanya aku cakap tak penah main tapi style main mcm da expert. so aku cite le aku da penah bertanding peringkat kebangsaan game tu. huhuhu.. sowi ea guys.. korang terrer gak main but tak cukup lagi skills n strategi.. :) kita lawan lagi bulan depan k.. so ni le hadiah yg aku dapat.. kecik je..


baucer bernilai 50 hengget.. huahuahua.. tapi da tinggal 40 hengget sebab bagi kat
awek felisa tu sekeping.. kesian dia..


so, dats all entry gue kali ni.. nak banja kengkawan reramai pun mcm tak cukup je ada 40 hengget je tu.. nanti le den lawan lagi bulan depan n akan collect sebulan 50 hengget baucer tu sampai jadi beribu2 lemon n banja kengkawan sume k :P

walaupun hadiah kecik je but still.. it make me feel great :)
posted by zoulle @ 8:40 AM  
4 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
 
about me
My Photo
Name:
Location: ~penang, kuantan, rome~, Malaysia

~under construction~

Post Terdahulu
Archives
Comments

Links
Template by
Blogger templates