Thursday, February 19, 2009
~nami~
post ni especially utk nami... bukannya pepe p0ns but hanya gambar kat bawah tu yg dapat menerangkan segalanya.. rupanya nami aka mimi aka notme ni seorang yg femes, tak penah dia bagitau kite... da nak kawen plak tu. all the best for u k nami n simpan le pic kat bawah ni sebagai kenangan..















posted by zoulle @ 10:54 AM  
3 Comments:
  • At February 19, 2009 at 12:38 PM, Blogger ain.ya.nun. said…

    nami tu mmg pemes cegu.
    kedai nami pun ado.
    lps tu, buku nami de cat pun ade kat kedai buku.

    pemesnye nami tu.
    =p

     
  • At February 19, 2009 at 1:05 PM, Blogger zoulle said…

    memang pemes p0ns dia tu.. hihihi... ni ada lagi ni...

    Nami
    Dari Wikipedia Bahasa Melayu, ensiklopedia bebas.

    Nami (ナミ, Nami?) merupakan satu watak rekaan dalam manga dan anime One Piece.

    Nami merupakan jurumudi kapal kepada Kumpulan Lanun Topi Jerami, merupakan seorang anak gadis cantik berambut oren yang seringkali kelihatan berbangga dengan kecantikannya. Pada awal siri, dia merupakan seorang pencuri yang suka mencuri harta rampasan lanun lanun yang lain. Dia telah bekerjasama dengan Luffy untuk berdepan dengan Lanun Buggy sebelum mencuri hartanya. Walaupun dianggap sebagai anak kapal kedua yang menyertai Luffy, dia hanya bersetuju secara rasmi menjadi anak kapal Luffy setelah penyertaan Usopp dan Sanji, setelah kampungnya diselamatkan.

    Nami berasal dari sebuah kampung yang dikuasai oleh kumpulan lanun manusia ikan yang diketuai oleh manusia jerung bernama Arlong. Oleh kerana bakatnya melakar peta, Nami telah dilantik menjadi salah seorang dari ahli lanun Arlong dan dipaksa untuk melukis peta laut kawasan tersebut untuk memudahkan mereka menguasai perairan sekitarnya. Nami telah membuat perjanjian dengan Arlong untuk memberikannya 100,000,000 beli seandainya dia mahu menebus kampungnya dari Arlong. Dia telah mengumpulkan wang semenjak itu untuk tujuan pembebasan kampungnya sehinggalah dia menyedari yang Arlong telah menipunya. Setelah ketibaan Luffy dan teman temannya, kumpulan lanun Arlong telah berjaya ditumpaskan dan kampung Nami telah bebas.

    Selain melukis peta, Nami merupakan jurumudi yang luar biasa, dia dapat meramal dengan tepat perubahan arus lautan, suhu persekitaran dan perubahan angin, dia juga memiliki kepekaan yang tinggi terhadap perubahan cuaca. Nami bertempur menggunakan tongkat panjang yang boleh dipisah kepada 3 kerat, kekuatan tongkatnya dipertingkatkan setelah Usopp mencipta "clima tact" untuknya. Dengan Clima Tact, Nami dapat mencipta persekitaran dengan cuaca yang dikehendakinya seperti angin kencang, awan hujan dan awan kilat.

    Nami mementingkan 2 perkara dalam hidupnya, Pokok Limau dari ladang peninggalan ibu angkatnya dan juga duit. Nami mempunyai impian untuk melukis peta dunia.

    hebat arr nami ni.. kikiki

     
  • At February 19, 2009 at 2:54 PM, Blogger ArmaniWhite said…

    kahkahkahkah...ko tade kije eh zol gi google nama aku lak...
    anyway, maceh...terharu biru aku.. nk aje aku bg flying kick..eh..flying kiss kat ko..huakaka

     
Post a Comment
<< Home
 
 
about me
My Photo
Name:
Location: ~penang, kuantan, rome~, Malaysia

~under construction~

Post Terdahulu
Archives
Comments

Links
Template by
Blogger templates